Aktualności

Aktualności Oddziałów

Infolinia NFZ: Najczęściej zadawane pytania związane z koronawirusem | SANATORIA

20-03-2020

Kilka tysięcy połączeń dziennie w sprawie koronawirusa odbierają konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta NFZ. Pod bezpłatnym numerem 800 190 590 przez całą dobę możesz uzyskać informacje dotyczące postępowania w sytuacji podejrzenia zakażenia koronawirusem, ale nie tylko.  

 

Poniżej przedstawiamy najczęściej zadawane pytania związane z wpływem wprowadzenia stanu zagrożenia epidemicznego na funkcjonowanie sanatoriów.

Mam przydzielone miejsce i termin leczenia do sanatorium. Co mam zrobić w takiej sytuacji?

Nie wyjeżdżaj na leczenie. Poinformuj swój oddział telefonicznie lub mejlowo, że otrzymałeś potwierdzone skierowanie i że z niego teraz nie skorzystasz. Gdy już będzie wolno bezpiecznie wychodzić z domu, odeślij skierowanie do swojego oddziału wojewódzkiego i napisz, że prosisz o przełożenie leczenia ze względu na epidemię koronawirusa. Nie utracisz miejsca w kolejce oczekujących. Skorzystasz z leczenia w terminie późniejszym zgodnie ze swoją kolejnością – po ustaniu zagrożenia związanego z koronawirusem.

Czy muszę płacić za niedokończony turnus?

Jeśli wyjechałeś po 20 marca – czyli po dniu, w którym minister zdrowia wprowadził stan epidemii w Polsce – sanatorium nie powinno pobrać od Ciebie opłat za niedokończony turnus. Kuracjusze musieli przerwać turnus z powodu epidemii, nie z własnej woli.

Czy mogę dokończyć turnus? Kiedy?

Wszystkie decyzje zapadną, gdy skończy się zagrożenie. Najpierw musimy być pewni, że można już bezpiecznie leczyć wszystkich kuracjuszy w uzdrowiskach. Potrzebne też będą odpowiednie regulacje prawne, które uwzględnią sytuację pacjentów.

Dlaczego po złożeniu prośby o przesunięcie leczenia w przeglądarce skierowań wyświetla się status „rezygnacja”?

Jeśli zwróciłeś skierowanie i napisałeś prośbę o przesunięcie leczenia w związku z koronawirusem, wróciło ono do kolejki zgodnie z dotychczasową kolejnością. W przeglądarce powinien wyświetlać się status: Skierowanie oczekuje na wyznaczenie miejsca i terminu leczenia.

Jeśli wysłałeś tylko prośbę o przełożenie leczenia, może wyświetlać się status: rezygnacja. Na razie to tylko status w systemie komputerowym, ale pamiętaj, że po ustaniu epidemii będziesz musiał odesłać oryginał skierowania do swojego oddziału wojewódzkiego. Wtedy Twoje skierowanie wróci do swojej kolejki.

Uwaga! Wszystkie zwroty skierowań związane z koronawirusem oddziały wojewódzkie powinny  przyjmować jako uzasadnione i na tej podstawie w odpowiednim czasie wyznaczać nowe terminy leczenia.

 

SPRAWDŹ najczęściej zadawane pytania dotyczące koronawirusa

Wszystkie aktualności