Dla Pacjenta

Internetowe Konto Pacjenta

Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) znajdziesz informacje na temat danych medycznych swoich i bliskich, którzy udostępnią Ci konto. IKP jest łatwe i szybkie w obsłudze.

Jakie informacje znajdziesz w IKP

Warto założyć konto w IKP, bo dzięki niemu będziesz mieć dostęp do indywidualnych informacji na temat:

  • miejsc, w których możesz się leczyć
  • świadczeń (wraz z kwotami), których udzielono Ci w ramach NFZ
  • prawa do świadczeń opieki zdrowotnej – czy je masz i na jakiej podstawie
  • wyrobów medycznych i leków (wraz z wysokością refundacji), które były Tobie zlecone
  • upoważnień do dokumentacji medycznej, które przekazujesz swoim bliskim
  • zgód na świadczenia zdrowotne, które wyrażasz
  • zaświadczeń lekarskich w czasie choroby i macierzyństwa, które wystawili Ci lekarze
  • wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne, którą płacisz
  • e-recept, e-skierowań, e-zwolnień, które wystawiają Ci lekarze.

Co zrobisz dzięki IKP

IKP prócz oferty informacyjnej daje też możliwość załatwienia różnych spraw, np.:

  • uzyskasz recepty na leki bez konieczności wizyty u lekarza, jeśli kontynuujesz leczenie
  • otrzymasz recepty od pielęgniarki lub położnej – zarówno po tradycyjnej wizycie, jak i po konsultacji telemedycznej (na odległość)
  • upoważnisz inną osobę do dostępu do Twoich danych medycznych lub informacji o stanie Twojego zdrowia.

Jak zalogujesz się do IKP

  1. Wejdź na www.pacjent.gov.pl.
  2. Wybierz jeden ze sposobów logowania:

Gdzie dowiesz się więcej na temat IKP

Informacji w sprawie IKP udzielają konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta Zadzwoń na numer: 800 190 590.

Aktualności dla Pacjenta

Przerwa serwisowa

24.07.2020
Informujemy, że w związku z zaplanowanymi pracami konserwacyjnymi, w niedziele 26 lipca 2020r. od godziny 8:00 do 26 lipca 2020 do godziny 11:00 nastąpi przerwa w dostępie do systemów informatycznych Centrali NFZ.

Specjalny zespół przygotuje plan przywrócenia pełnego dostępu do świadczeń po pandemii COVID-19

07.07.2020
Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia powołał grupę ekspertów, która zajmie się opracowaniem mapy drogowej powrotu do pełnej dostępności świadczeń medycznych dla pacjentów, po czasie epidemii.

Pacjencie, oceń wizytę u swojego lekarza podstawowej opieki zdrowotnej w czasie epidemii Covid-19

06.07.2020
Sytuacja związana z epidemią Covid-19 rozpowszechniła teleporady i wideoporady oraz zmieniła organizację wizyt osobistych w POZ. Od 6 lipca do osób, które skorzystały z porady lekarza pierwszego kontaktu, mogą zadzwonić ankieterzy na zlecenie NFZ.

NFZ przypomina - w sytuacji gdy stan zdrowia tego wymaga - pacjent ma prawo do skorzystania z wizyty w poradni POZ

18.06.2020
Komunikat w sprawie realizacji świadczeń Podstawowej Opieki Zdrowotnej.

Całodobowe wsparcie psychologiczne w ramach Telefonicznej Informacji Pacjenta

16.04.2020
Pomocą psychologiczną dla osób w kryzysie związanym z zagrożeniem epidemicznym czy kwarantanną służą psychologowie, którzy dyżurują pod numerem Telefonicznej Informacji Pacjenta: 800-190-590.

Gdzie się leczyć w czasie Świąt Wielkanocnych?

10.04.2020
Przed nami okres świąteczny. Narodowy Fundusz Zdrowia przypomina gdzie szukać pomocy medycznej podczas zbliżających się Świąt Wielkanocnych.

Wideoinfolinia i wideoczat dla osób głuchych

01.04.2020
Fundacja PGNiG i Polski Związek Głuchych, przy wsparciu Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, uruchamiają wideoinfolinię dla osób głuchych, potrzebujących informacji o koronawirusie. Na stronie NFZ działa też wideoczat z tłumaczem języka migowego.

Od teraz z infolinią NFZ połączysz się z zagranicy

27.03.2020
Uruchomiliśmy specjalny numer Telefonicznej Informacji Pacjenta dla osób dzwoniących z zagranicy w sprawie koronawirusa.

Komunikat dotyczący wystawiania, potwierdzania i realizacji zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne

17.03.2020
Komunikat dotyczący wystawiania, potwierdzania i realizacji zleceń na zaopatrzenie w wyroby medyczne w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19
Zobacz szczegóły