Dla Pacjenta

Internetowe Konto Pacjenta

Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) znajdziesz informacje na temat danych medycznych swoich i bliskich, którzy udostępnią Ci konto. IKP jest łatwe i szybkie w obsłudze.

Jakie informacje znajdziesz w IKP

Warto założyć konto w IKP, bo dzięki niemu będziesz mieć dostęp do indywidualnych informacji na temat:

  • miejsc, w których możesz się leczyć
  • świadczeń (wraz z kwotami), których udzielono Ci w ramach NFZ
  • prawa do świadczeń opieki zdrowotnej – czy je masz i na jakiej podstawie
  • wyrobów medycznych i leków (wraz z wysokością refundacji), które były Tobie zlecone
  • upoważnień do dokumentacji medycznej, które przekazujesz swoim bliskim
  • zgód na świadczenia zdrowotne, które wyrażasz
  • zaświadczeń lekarskich w czasie choroby i macierzyństwa, które wystawili Ci lekarze
  • wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne, którą płacisz
  • e-recept, e-skierowań, e-zwolnień, które wystawiają Ci lekarze.

Co zrobisz dzięki IKP

IKP prócz oferty informacyjnej daje też możliwość załatwienia różnych spraw, np.:

  • otrzymasz recepty na leki bez konieczności wizyty u lekarza, jeśli kontynuujesz leczenie
  • otrzymasz recepty od pielęgniarki lub położnej – zarówno po tradycyjnej wizycie, jak i po konsultacji telemedycznej (na odległość)
  • złożysz wniosek o kartę EKUZ
  • upoważnisz inną osobę do dostępu do Twoich danych medycznych lub informacji o stanie Twojego zdrowia.

Jak zalogujesz się do IKP

  1. Wejdź na www.pacjent.gov.pl.
  2. Wybierz jeden ze sposobów logowania:

Gdzie dowiesz się więcej na temat IKP

Informacji w sprawie IKP udzielają konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta Zadzwoń na numer: 800 190 590.

Aktualności dla Pacjenta

Przerwa techniczna

17.06.2021
Informujemy, że w związku z zaplanowanymi pracami konserwacyjnymi systemów, w dniach od 18 czerwca 2021 r. godz.: 18:00 do 20 czerwca 2021 r. godz.: 20:00, mogą wystąpić utrudnienia w dostępie do systemów informatycznych Centrali NFZ.

Zaszczep się w majówkę!

30.04.2021
Szczepienie przeciw COVID-19 to dobry plan na majówkę! W każdym województwie, od 1 do 3 maja, stanie specjalny punkt szczepień. Jeśli Twój rocznik ma już e-skierowanie, możesz bez rejestracji zaszczepić się jednodawkowym preparatem Johnson & Johnson.

NFZ wydłuża termin ważności EKUZ

28.04.2021
Od 28 kwietnia 2021 r. obowiązują nowe zasady w sprawie ważności karty EKUZ

Znamy szczegóły programu rehabilitacji po przebytej chorobie COVID-19

10.04.2021
Narodowy Fundusz Zdrowia na polecenie Adama Niedzielskiego, ministra zdrowia, przygotował kompleksowy program rehabilitacji dla pacjentów, którzy chorowali na COVID-19. Rehabilitacja potrwa od 2 do 6 tygodni. Za każdy dzień leczenia NFZ zapłaci 188 zł.

Czekasz na szczepienie w punkcie szczepień? Pamiętaj o dystansie i maseczkach

Ważne!
26.03.2021
Trwają szczepienia przeciw COVID-19. Punkty szczepień robią wiele, aby oczekiwanie na przyjęcie preparatu było maksymalnie bezpieczne. Sporo zależy również od nas samych. Trzymajmy dystans, nośmy maseczki i przychodźmy na umówioną godzinę szczepienia.

Uzdrowiska wznawiają działalność

Ważne!
01.03.2021
Od 11 marca uzdrowiska wznawiają działalność. Pacjenci, którzy czekają na leczenie uzdrowiskowe, mogą rozpocząć je na podstawie skierowania, potwierdzonego przez oddział woj. NFZ. O terminie rozpoczęcia leczenia poinformujemy listownie lub telefonicznie.

Szczepienie pacjentów w domu. NFZ zorganizował ponad 100 dodatkowych punktów

Ważne!
17.02.2021
Specjalne wyjazdowe punkty szczepień dotrą do pacjentów którzy, ze względu na stan zdrowia, nie mogą przyjąć szczepionki w punkcie stacjonarnym. Ponad 100 dodatkowych punktów uzupełni sieć populacyjnych punktów szczepień, które mogą szczepić w domu.
Zobacz szczegóły