Dla Pacjenta

Internetowe Konto Pacjenta

Internetowym Koncie Pacjenta (IKP) znajdziesz informacje na temat danych medycznych swoich i bliskich, którzy udostępnią Ci konto. IKP jest łatwe i szybkie w obsłudze.

Jakie informacje znajdziesz w IKP

Warto założyć konto w IKP, bo dzięki niemu będziesz mieć dostęp do indywidualnych informacji na temat:

  • miejsc, w których możesz się leczyć
  • świadczeń (wraz z kwotami), których udzielono Ci w ramach NFZ
  • prawa do świadczeń opieki zdrowotnej – czy je masz i na jakiej podstawie
  • wyrobów medycznych i leków (wraz z wysokością refundacji), które były Tobie zlecone
  • upoważnień do dokumentacji medycznej, które przekazujesz swoim bliskim
  • zgód na świadczenia zdrowotne, które wyrażasz
  • zaświadczeń lekarskich w czasie choroby i macierzyństwa, które wystawili Ci lekarze
  • wysokości składki na ubezpieczenie zdrowotne, którą płacisz
  • e-recept, e-skierowań, e-zwolnień, które wystawiają Ci lekarze.

Co zrobisz dzięki IKP

IKP prócz oferty informacyjnej daje też możliwość załatwienia różnych spraw, np.:

  • uzyskasz recepty na leki bez konieczności wizyty u lekarza, jeśli kontynuujesz leczenie
  • otrzymasz recepty od pielęgniarki lub położnej – zarówno po tradycyjnej wizycie, jak i po konsultacji telemedycznej (na odległość)
  • upoważnisz inną osobę do dostępu do Twoich danych medycznych lub informacji o stanie Twojego zdrowia.

Jak zalogujesz się do IKP

  1. Wejdź na www.pacjent.gov.pl.
  2. Wybierz jeden ze sposobów logowania:

Gdzie dowiesz się więcej na temat IKP

Informacji w sprawie IKP udzielają konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta Zadzwoń na numer: 800 190 590.

Aktualności dla Pacjenta

Brexit – co dalej?

30.01.2020
Informacja na temat konsekwencji uporządkowanego Brexitu

Profilaktyka i edukacja. Skuteczna broń przeciwko cukrzycy

15.11.2019
Co pięć sekund ktoś dowiaduje się, że ma cukrzycę. Co dziesięć ktoś umiera z powodu jej powikłań. WHO uznała cukrzycę za epidemię XXI wieku. Dzisiaj to już pandemia. Eksperci nie mają wątpliwości – wojnę z tą chorobą wygra się profilaktyką i edukacją.

Przerwa serwisowa

06.11.2019
w związku z zaplanowanymi pracami konserwacyjnymi, które rozpoczną się w środę 06.11.2019 od godziny 16.00 mogą wystąpić utrudnienia w dostępie do systemów informatycznych Centrali NFZ.

POZ PLUS – wartość dodana dla pacjentów

06.11.2019
Minął już rok od uruchomienia pilotażowego projektu POZ PLUS. Pod koniec października na spotkaniu z dziennikarzami dyskutowaliśmy o opiece koordynowanej i rosnącej roli lekarza rodzinnego w systemie ochrony zdrowia. Sprawdź szczegóły.

NFZ ramię w ramię z organizacjami pacjenckimi

10.10.2019
Cykliczne spotkania, deklaracja wsparcia i prace nad dokumentem z konkretnymi korzyściami dla pacjentów. Tak Narodowy Fundusz Zdrowia widzi współpracę z organizacjami pozarządowymi, działającymi na rzecz chorych. Właśnie poznaliśmy pierwsze ustalenia.

Prosto o zdrowiu. Narodowy Fundusz Zdrowia zadba o lepszą komunikację z pacjentem

04.10.2019
Podczas II Forum Prostego Języka „Prosto i kropka” Narodowy Fundusz Zdrowia podpisał deklarację stosowania prostego języka w relacjach z pacjentami. W pismach nie będzie urzędniczej nowomowy, a na salach obsługi na stałe zagości przyjazna komunikacja.

NFZ przypomina o możliwości korzystania przez dzieci z leczenia uzdrowiskowego

Ważne!
18.09.2019
W trosce o zdrowie dzieci przypominamy rodzicom i lekarzom ubezpieczenia zdrowotnego o możliwości uzdrowiskowego leczenia małych pacjentów...

Telefoniczna Informacja Pacjenta czynna całą dobę

Ważne!
17.09.2019
Przez 24 godziny, 7 dni w tygodniu konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta podpowiadają, gdzie znajdziesz pomoc medyczną w razie choroby w nocy oraz dni wolne od pracy. Infolinia NFZ i Rzecznika Praw Pacjenta oferuje znacznie więcej. Przekonaj się.

Przerwa serwisowa

30.08.2019
Informujemy, że w związku z problemami technicznymi od piątku 30.08.2019r. do niedzieli 01.09.2019r. mogą wystąpić utrudnienia w dostępie do systemów informatycznych Centrali NFZ.
Zobacz szczegóły