Dla Pacjenta

Na ratunek

Nocna i świąteczna opieka zdrowotna

Nocna i świąteczna opieka zdrowotna to świadczenia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej udzielane od poniedziałku do piątku w godzinach od 18.00 do 8.00 dnia następnego oraz całodobowo w dni ustawowo wolne od pracy.

W razie nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia pacjent może udać się po pomoc do dowolnego punktu nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, niezależnie od tego, gdzie mieszka, i do którego lekarza/pielęgniarki podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) złożył swoją deklarację.

Dyżurujący lekarz udziela porad:

  • w warunkach ambulatoryjnych,
  • w domu pacjenta (w przypadkach medycznie uzasadnionych),
  • telefonicznie.

Z pomocy lekarza i pielęgniarki w nocy, w dni wolne i w święta można skorzystać w razie:

  • nagłego zachorowania;
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących bezpośrednie zagrożenie życia lub istotny uszczerbek zdrowia, a zastosowane środki domowe lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy;
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.

 

Nocna i świąteczna opieka zdrowotna w Oddziałach Wojewódzkich NFZ

Dolnośląski Oddział Wojewódzki NFZ
Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
Lubelski Oddział Wojewódzki NFZ
Lubuski Oddział Wojewódzki NFZ
Łódzki Oddział Wojewódzki NFZ
Małopolski Oddział WojewódzkiNFZ
Mazowiecki Oddział Wojewódzki NFZ
Opolski Oddział Wojewódzki NFZ
Podkarpacki Oddział Wojewódzki NFZ
Podlaski Oddział Wojewódzki NFZ
Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
Śląski Oddział Wojewódzki NFZ
Świętokrzyski Oddział Wojewódzki NFZ
Warmińsko-Mazurski Oddział Wojewódzki NFZ
Wielkopolski Oddział Wojewódzki NFZ
Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki NFZ

źródło - Biuro Komunikacji Społecznej

Aktualności dla Pacjenta

Komunikat dla świadczeniodawców

08.09.2020
Komunikat dotyczący listy oczekujących na świadczenia z zakresu rehabilitacji leczniczej

Narodowy Fundusz Zdrowia podpowiada, jak bezpiecznie żyć w czasie COVID-19

07.09.2020
NFZ rozpoczął emisję cyklu filmów edukacyjnych „Bezpieczni w czasie epidemii”. Każdy z 10 odcinków dotyczy właściwych zachowań w różnych obszarach codziennego życia w dobie pandemii

Fundusze Europejskie w walce z COVID-19 - pomoc dla ZOL-i, ZPO, Hospicjów oraz DPS-ów

04.08.2020
Informacje o projekcie „Zapewnienie bezpieczeństwa i opieki pacjentom oraz bezpieczeństwa personelowi zakładów opiekuńczo-leczniczych, domów pomocy społecznej, zakładów pielęgnacyjno-opiekuńczych i hospicjów na czas COVID-19”

Specjalny zespół przygotuje plan przywrócenia pełnego dostępu do świadczeń po pandemii COVID-19

07.07.2020
Prezes Narodowego Funduszu Zdrowia powołał grupę ekspertów, która zajmie się opracowaniem mapy drogowej powrotu do pełnej dostępności świadczeń medycznych dla pacjentów, po czasie epidemii.

Pacjencie, oceń wizytę u swojego lekarza podstawowej opieki zdrowotnej w czasie epidemii Covid-19

06.07.2020
Sytuacja związana z epidemią Covid-19 rozpowszechniła teleporady i wideoporady oraz zmieniła organizację wizyt osobistych w POZ. Od 6 lipca do osób, które skorzystały z porady lekarza pierwszego kontaktu, mogą zadzwonić ankieterzy na zlecenie NFZ.

NFZ przypomina - w sytuacji gdy stan zdrowia tego wymaga - pacjent ma prawo do skorzystania z wizyty w poradni POZ

18.06.2020
Komunikat w sprawie realizacji świadczeń Podstawowej Opieki Zdrowotnej.

Całodobowe wsparcie psychologiczne w ramach Telefonicznej Informacji Pacjenta

16.04.2020
Pomocą psychologiczną dla osób w kryzysie związanym z zagrożeniem epidemicznym czy kwarantanną służą psychologowie, którzy dyżurują pod numerem Telefonicznej Informacji Pacjenta: 800-190-590.

Gdzie się leczyć w czasie Świąt Wielkanocnych?

10.04.2020
Przed nami okres świąteczny. Narodowy Fundusz Zdrowia przypomina gdzie szukać pomocy medycznej podczas zbliżających się Świąt Wielkanocnych.

Wideoinfolinia i wideoczat dla osób głuchych

01.04.2020
Fundacja PGNiG i Polski Związek Głuchych, przy wsparciu Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, uruchamiają wideoinfolinię dla osób głuchych, potrzebujących informacji o koronawirusie. Na stronie NFZ działa też wideoczat z tłumaczem języka migowego.
Zobacz szczegóły