O NFZ
Ogłoszenia o pracę
Specjalista / Starszy Specjalista w Dziale Realizacji Kontroli w Terenowym Wydziale Kontroli XV w Poznaniu w Departamencie Kontroli (2 etaty / umowa o pracę)
Praca w Funduszu to nauka, doświadczenie i satysfakcja z tworzenia wartości,
które mają realny wpływ na otaczającą nas rzeczywistość.
Jesteśmy organizacją publiczną, nadzorowaną przez Ministra Zdrowia. Zarządzamy i odpowiadamy za środki finansowe przeznaczone na leczenie, pełnimy rolę płatnika publicznego, działamy na rzecz wszystkich Uprawnionych.
GŁÓWNE ZADANIA
- prowadzenie postępowań kontrolnych i czynności sprawdzających w zakresie świadczeń opieki zdrowotnej, ordynacji i realizacji recept;
- udział w opracowywaniu programów kontroli;
- analiza dokumentów i raportów w związku z prowadzonymi postępowaniami;
- dokonywanie oceny ryzyka związanego z kontrolowanym obszarem, w tym analizy prawdopodobieństwa wystąpienia nieprawidłowości.
WYMAGANIA
WYMAGANIA KONIECZNE
- wykształcenie: wyższe medyczne lekarskie, farmaceutyczne lub pielęgniarstwo, położnictwo, fizjoterapia, ratownictwo medyczne;
- minimum 3 lata pracy zawodowej na stanowisko specjalisty;
- minimum 4 lata pracy zawodowej na stanowisko starszego specjalisty;
- posiadanie obywatelstwa polskiego;
- posiadanie zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- niekaralność za popełnione z winy umyślnej przestępstwo lub przestępstwo skarbowe;
- znajomość obowiązujących przepisów i zagadnień związanych z funkcjonowaniem systemu opieki zdrowotnej;
- znajomość przepisów ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2025 r. poz. 1461), w szczególności przepisów Działu IIIA Kontrola.
WYMAGANIA DODATKOWE
- znajomość uregulowań prawnych dotyczących kontroli oraz czynności sprawdzających prowadzonych przez Narodowy Fundusz Zdrowia;
- studia podyplomowe / kursy / szkolenia w zakresie: zagadnień związanych z systemem opieki zdrowotnej, zasadami rozliczania świadczeń finansowanych ze środków publicznych, funkcjonowaniem podmiotów leczniczych;
- znajomość pakietu MS Office, w szczególności bardzo dobra znajomość programów WORD oraz MS Excel;
- umiejętność myślenia analitycznego i syntetycznego oraz formułowania wniosków;
- umiejętność planowania i organizowania pracy;
- posiadanie wiedzy i umiejętności specjalistycznych wymaganych na wskazanym stanowisku;
- umiejętność efektywnej komunikacji i współpracy;
- zaangażowanie i odpowiedzialność.
WYMAGANE DOKUMENTY
- CV w formie elektronicznej lub podpisane w formie papierowej;
- kwestionariusz osobowy w formie elektronicznej lub podpisany w formie papierowej;
- kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie;
- kopie dokumentów potwierdzających lata pracy zawodowej z tytułu umowy o pracę, umowy zlecenie lub prowadzenia działalności gospodarczej (świadectwa pracy, zaświadczenia o trwającym zatrudnieniu, aktualny wydruk z CEIDG);
- kopie innych dokumentów zgodnie z wymaganiami stanowiskowymi;
- oświadczenia i zgody zatwierdzone w formie elektronicznej lub podpisane w formie papierowej.
Skorzystaj z naszego poradnika, jeśli chcesz dowiedzieć się jak prawidłowo złożyć dokumenty lub szukasz dodatkowych informacji dotyczących procesu rekrutacji. Znajdziesz tam również klauzulę informacyjną oraz wzory wymaganych zgód i oświadczeń.
PRACOWNIKOM OFERUJEMY
- pracę w sprawnie zarządzanej organizacji zatrudniającej powyżej 5500 pracowników
- stabilne zatrudnienie na umowę o pracę
- możliwość pracy zdalnej okazjonalnej do 24 dni w roku
- pracę w systemie hybrydowym
- elastyczny czas pracy
- nagrodę jubileuszową za staż pracy
- dodatkowy urlop stażowy
- profesjonalny system szkoleń
- możliwość dofinansowania nauki języka do 100%
- możliwość dofinansowania studiów do 100%
- opiekę mentora/ mentorki
- atrakcyjne wsparcie socjalne (zakładowy fundusz świadczeń socjalnych) m in.:
- dofinansowanie do wypoczynku - „wczasy pod gruszą”
- dofinansowanie do wypoczynku dla dzieci
- dofinansowanie karty sportowej
- Kasa Zapomogowo Pożyczkowa
- ubezpieczenie na życie na atrakcyjnych warunkach
- inicjatywy dbające o zdrowie (#NaszeFirmoweZdrowie).
W przypadku dodatkowych pytań, jesteśmy dla Ciebie dostępni pod adresem e-mail: .
Kandydatki i Kandydatów prosimy o składanie dokumentów do 22.12.2025 r.: elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznego systemu rekrutacyjnego lub w formie papierowej w zamkniętych kopertach, bezpośrednio w siedzibie Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia (kancelaria czynna w godzinach 8.00 – 16.00) lub przesłać na adres:
Centrala Narodowego Funduszu Zdrowia
ul. Rakowiecka 26/30
02-528, Warszawa
z dopiskiem: oferta pracy DK/25/197
Informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, Narodowy Fundusz Zdrowia wdrożył „Procedurę zgłoszeń wewnętrznych”. Sygnalista może dokonać zgłoszenia pisemnie z wykorzystaniem internetowego formularza zgłoszenia, dostępnego na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Narodowego Funduszu Zdrowia. Wszystkie informacje są dostępne pod adresem: https://www.nfz.gov.pl/bip/sygnalisci/






