O NFZ

Ogłoszenia o pracę

Radca Prawny w Wydziale Prawnym (0,5 etatu / umowa o pracę)

Stanowisko
Miejsce pracy
Numer ogłoszenia
Termin składania ofert
Status

Praca  w Funduszu  to nauka, doświadczenie i satysfakcja z tworzenia wartości,
 które mają realny wpływ na otaczającą nas rzeczywistość.

Jesteśmy organizacją publiczną, nadzorowaną przez Ministra Zdrowia. Zarządzamy i odpowiadamy za środki finansowe przeznaczone na leczenie, pełnimy rolę płatnika publicznego, działamy na rzecz wszystkich Uprawnionych.

 

GŁÓWNE ZADANIA

  • obsługa prawna Kujawsko-Pomorskiego Oddziału NFZ, w tym w szczególności:
    • udzielanie porad i wyjaśnień oraz sporządzanie opinii prawnych,
    • opiniowanie pod względem formalno-prawnym projektów aktów wewnętrznych Dyrektora Oddziału, decyzji administracyjnych, wzorów umów i aneksów do umów, ugód, upoważnień, pełnomocnictw,
    • opracowywanie odpowiedzi na skargi wnoszone do sądów administracyjnych,
    • prowadzenie postępowań sądowych w tym sporządzanie pism procesowych oraz zastępstwo procesowe przed sądami oraz innymi organami państwowymi,
    • pozostała pomoc prawna w rozumieniu ustawy z dnia 6 lipca 1982 r. o radcach prawnych.

WYMAGANIA

WYMAGANIA KONIECZNE

  • wykształcenie: wyższe prawnicze,
  • lata pracy zawodowej:
    • minimum 5 lat pracy zawodowej w zakresie obsługi prawnej,
  • wpis na listę radców prawnych,
  • oświadczenie lustracyjne lub informacja o złożeniu oświadczenia lustracyjnego, zgodnie z art. 7 w zw. z art. 4 pkt - 47 ustawy z dnia 18 października 2006r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (Dz.U. z 2024 r., poz. 1632, z późn.zm.) - dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972r. (oświadczenie lub informację, o której mowa powyżej należy złożyć w zamkniętej i opisanej kopercie podczas rozmowy kwalifikacyjnej),
  • pisemne oświadczenie kandydata o niekaralności za popełnione umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,
  • w chwili podjęcia zatrudnienia kandydat powinien spełniać wymogi określone w art. 112 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych.

WYMAGANIA DODATKOWE

  • mile widziane doświadczenie w obsłudze prawnej w obszarze administracji publicznej
    -  preferowane doświadczenie w obsłudze prawnej z zakresu prawa medycznego, postępowania administracyjnego, zamówień publicznych, prawa cywilnego, prawa pracy,
  • Wymagana dobra znajomość przepisów prawa: 
    • ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych oraz przepisów wykonawczych, 
    • ustawy o działalności leczniczej oraz przepisów wykonawczych, 
    • ustawy Kodeks postępowania administracyjnego, 
    • ustawy Kodeks postępowania cywilnego, 
    • ustawy Kodeks karny, 
    • kodeks cywilny, 
  • dobra znajomość obsługi komputera (praca w MS WORD i EXCEL), 
  • umiejętność podejmowania decyzji, 
  • analityczne i logiczne myślenie, 
  • etyka zawodowa, 
  • przestrzeganie przepisów, 
  • radzenie sobie w trudnych sytuacjach.

WYMAGANE DOKUMENTY

  • CV w formie elektronicznej lub podpisane w formie papierowej,
  • Kwestionariusz osobowy w formie elektronicznej lub podpisany w formie papierowej,
  • Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
  • Kopie dokumentów potwierdzających lata pracy zawodowej z tytułu umowy o pracę, umowy zlecenie lub prowadzenia działalności gospodarczej (świadectwa pracy, zaświadczenia o trwającym zatrudnieniu),
  • Kopie innych dokumentów zgodnie z wymaganiami stanowiskowymi,
  • Oświadczenia i zgody zatwierdzone w formie elektronicznej lub podpisane w formie papierowej.

Skorzystaj z naszego poradnika, jeśli chcesz dowiedzieć się jak prawidłowo złożyć dokumenty lub szukasz dodatkowych informacji dotyczących procesu rekrutacji. Znajdziesz tam również klauzulę informacyjną oraz wzory wymaganych zgód i oświadczeń.

Dokumenty do pobrania!

PRACOWNIKOM OFERUJEMY

  • pracę w sprawnie zarządzanej organizacji zatrudniającej powyżej 5500 pracowników,
  • stabilne zatrudnienie na umowę o pracę,
  • możliwość pracy zdalnej okazjonalnej do 24 dni w roku,
  • elastyczny czas pracy,
  • nagrodę jubileuszową za staż pracy,
  • dodatkowy urlop stażowy,
  • profesjonalny system szkoleń,
  • atrakcyjne wsparcie socjalne (zakładowy fundusz świadczeń socjalnych) m in.:
    • dofinansowanie do wypoczynku - „wczasy pod gruszą”,
    • dofinansowanie do wypoczynku dla dzieci,
  • ubezpieczenie na życie na atrakcyjnych warunkach,
  • inicjatywy dbające o zdrowie (#NaszeFirmoweZdrowie),
  • pakiet powitalny dla każdego nowozatrudnionego pracownika.

W przypadku dodatkowych pytań, jesteśmy dla Ciebie dostępni pod nr telefonu: 52 32 52 914.

Kandydatki i Kandydatów prosimy o składanie dokumentów do 28 sierpnia 2025 r.: elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznego systemu rekrutacyjnego lub w formie papierowej
w zamkniętych kopertach, bezpośrednio w siedzibie Kujawsko-Pomorskiego OW NFZ
(w godzinach pracy urzędu) lub przesłać na adres: 

Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki
Narodowego Funduszu Zdrowia
ul. Łomżyńska 33
85-863 Bydgoszcz

z dopiskiem: oferta pracy Bydgoszcz/25/16

(decyduje data wpływu oferty do Oddziału)

Informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, Narodowy Fundusz Zdrowia wdrożył „Procedurę zgłoszeń wewnętrznych”. Sygnalista może dokonać zgłoszenia pisemnie z wykorzystaniem internetowego formularza zgłoszenia, dostępnego na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Narodowego Funduszu Zdrowia. Wszystkie informacje są dostępne pod adresem: https://www.nfz.gov.pl/bip/sygnalisci

Infografika. Tekst: Nasze wartou015bci: Otwartou015bu0107 na Pacjenta, efektywnou015bu0107, innowacyjnou015bu0107, satysfakcja p
Podmiot publikujący: Kujawsko - Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
Autor informacji: Dorota Kalas - Gręzicka
Publikujący informację: Daria Szczesniak
Publikacja informacji: 14.08.2025 14:15
Aktualizacja informacji: 14.08.2025 14:53
Sprawdź historię zmian
Wszystkie oferty