O NFZ

Ogłoszenia o pracę

Specjalista ds. BHP w Zespole Bezpieczeństwa Informacji i Ciągłości Działania ( umowa o pracę/0,25 etatu )

Stanowisko
Miejsce pracy
Numer ogłoszenia
Termin składania ofert
Status

Praca  w Funduszu  to nauka, doświadczenie i satysfakcja z tworzenia wartości,
 które mają realny wpływ na otaczającą nas rzeczywistość.

Jesteśmy organizacją publiczną, nadzorowaną przez Ministra Zdrowia. Zarządzamy i odpowiadamy za środki finansowe przeznaczone na leczenie, pełnimy rolę płatnika publicznego, działamy na rzecz wszystkich Uprawnionych.

GŁÓWNE ZADANIA

  • Realizacja obowiązków wynikających z przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym w szczególności przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w komórkach organizacyjnych;
  • Udział w:
    • przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy mające wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników Oddziału,
    • dokonaniu analizy i oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą dla stanowisk pracy w Oddziale,
    • ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy pracowników Funduszu, które nastąpiły w obszarze działania Oddziału oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności wypadków i kontrola ich realizacji,
    • opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju Oddziału oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • Bieżące informowanie Dyrektora Oddziału o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
  • Sporządzanie i przedstawianie Dyrektorowi Oddziału oraz Dyrektorowi Biura Bezpieczeństwa Informacji i Ciągłości Działania, co najmniej raz w roku, okresowych analiz dotyczących stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w Oddziale, zawierających:
    • propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
    • wnioski dotyczące zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy.

 

  • Przeprowadzanie instruktażu ogólnego w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy dla wszystkich osób rozpoczynających pracę w Oddziale, w tym również praktykę zawodową lub staż oraz nadzór nad obiegiem dokumentacji ze szkolenia,
  • Realizacja obowiązków wynikających z przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym w szczególności przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w komórkach organizacyjnych
  • Udział w:
    • przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy mające wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników Oddziału,
    • dokonaniu analizy i oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą dla stanowisk pracy w Oddziale,
    • ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy pracowników Funduszu, które nastąpiły w obszarze działania Oddziału oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności wypadków i kontrola ich realizacji,
    • opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju Oddziału oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
  • Bieżące informowanie Dyrektora Oddziału o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
  • Sporządzanie i przedstawianie Dyrektorowi Oddziału oraz Dyrektorowi Biura Bezpieczeństwa Informacji i Ciągłości Działania, co najmniej raz w roku, okresowych analiz dotyczących stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w Oddziale, zawierających:
    • propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
    • wnioski dotyczące zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy.
  • Przeprowadzanie instruktażu ogólnego w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy dla wszystkich osób rozpoczynających pracę w Oddziale, w tym również praktykę zawodową lub staż oraz nadzór nad obiegiem dokumentacji ze szkolenia,
  • Inicjowanie i rozwijanie różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii,
  • Prowadzenie lokalnych rejestrów dot. zagadnień BHP oraz kompletowanie i przechowywanie dokumentów związanych z prowadzeniem tych rejestrów,
  • Współpraca m.in z Wydziałem Spraw Pracowniczych w zakresie organizowania, przeprowadzenia i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,
  • Przeprowadzenie instruktażu ogólnego w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy dla wszystkich osób rozpoczynających pracę w oddziale, w tym również pracowników podmiotów zewnętrznych realizujących zadania ciągłe w Oddziale oraz nadzór nad obiegiem dokumentacji ze szkolenia,
  • Organizowanie i przeprowadzanie okresowych szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy wymaganych przepisami prawa dla wszystkich pracowników Oddziału po konsultacji z Wydziałem Spraw Pracowniczych w POW NFZ,
  • Prowadzenie postępowań w zakresie wypadków w drodze do lub z pracy,
  • Udział w procesie zarządzania odzieżą roboczą oraz środkami ochrony indywidualnej w zakresie ustalonym procedurą,
  • Uczestnictwo w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny pracy.

Dodatkowe zadania

  • Udział w organizacji Samodzielnych Drużyn Ratownictwa Ogólnego działających na terenie Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ,
  • Przygotowanie Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ na zdarzenia z zakresu zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej w odniesieniu do zdrowia i życia pracowników (ewakuacja, udzielanie pierwszej pomocy),
  • Wykonywanie innych prac i czynności zleconych przez Dyrektora Oddziału / Kierownika ZBIiCD.

WYMAGANIA

WYMAGANIA KONIECZNE

  • Wykształcenie : wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy lub wykształcenie wyższe oraz studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, 
  • Aktualne szkolenie okresowe w dziedzinie bhp dla pracowników służby bhp.
  • Lata pracy zawodowej: co najmniej roczny staż pracy w służbie bhp

WYMAGANIA DODATKOWE

  • Doświadczenie w pracy w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy;
  • Aktualny certyfikat z ukończenia kursu kwalifikowanej pierwszej pomocy lub szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy;
  • Efektywna komunikacja;
  • Sprawność w zmiennym otoczeniu;
  • Współpraca;
  • Zaangażowanie i odpowiedzialność
  • Analityczne i logiczne myślenie;
  • Planowanie i organizowanie pracy;
  • Przestrzeganie przepisów;
  • Wiedza i umiejętności specjalistyczne

PRACOWNIKOM OFERUJEMY

  • pracę w sprawnie zarządzanej organizacji zatrudniającej powyżej 5500 pracowników
  • stabilne zatrudnienie na umowę o pracę
  • możliwość pracy zdalnej okazjonalnej do 24 dni w roku
  • nagrodę jubileuszową za staż pracy
  • dodatkowy urlop stażowy
  • profesjonalny system szkoleń
  • możliwość  dofinansowania nauki języka do 100%
  • możliwość  dofinansowania studiów do 100%
  • opiekę mentora/ mentorki
  • atrakcyjne wsparcie socjalne (zakładowy fundusz świadczeń socjalnych) m in.:
    • dofinansowanie do wypoczynku - „wczasy pod gruszą”
    • dofinansowanie karty sportowej
  • ubezpieczenie na życie na atrakcyjnych warunkach
  • inicjatywy dbające o zdrowie (#NaszeFirmoweZdrowie)
  • pakiet powitalny dla każdego nowozatrudnionego pracownika

W przypadku dodatkowych pytań, jesteśmy dla Ciebie dostępni jesteśmy dostępni pod nr telefonu: 58 75 12 583  lub pod adresem e-mail:

Kandydatki i Kandydatów prosimy o składanie dokumentów do 08.12.2025 r.: elektronicznie – za pośrednictwem elektronicznego systemu rekrutacyjnego lub w formie papierowej w zamkniętych kopertach, bezpośrednio w siedzibie Pomorskiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ, przy ul. Marynarki Polskiej 148 w Gdańsku (kancelaria czynna w godzinach 8.00 – 15.30) lub przesłać na adres:

Pomorskie Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia

ul. Marynarki Polskiej 148

80-865 Gdańsk

(decyduje data wpływu oferty do Oddziału)

z dopiskiem: oferta pracy Gdańsk/25/25

Informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, Narodowy Fundusz Zdrowia wdrożył „Procedurę zgłoszeń wewnętrznych”. Sygnalista może dokonać zgłoszenia pisemnie z wykorzystaniem internetowego formularza zgłoszenia, dostępnego na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Narodowego Funduszu Zdrowia. Wszystkie informacje są dostępne pod adresem: https://www.nfz.gov.pl/bip/sygnalisci/

 

Infografika. Tekst: Nasze wartou015bci: Otwartou015bu0107 na Pacjenta, efektywnou015bu0107, innowacyjnou015bu0107, satysfakcja p
Podmiot publikujący: Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
Autor informacji: Dyrektor Pomorskiego OW NFZ
Publikujący informację: Monika Skierka
Publikacja informacji: 24.11.2025 15:55
Aktualizacja informacji: 25.11.2025 07:54
Sprawdź historię zmian
Wszystkie oferty