Biuletyn Informacji Publicznej

Narodowy Fundusz Zdrowia Centrala informuje, że w związku z wprowadzoną elektronizacją postępowań o udzielenie zamówienia publicznego wszystkie informacje dotyczące prowadzonych postępowań dostępne są na platformie zakupowej pod adresem: https://nfz.ezamawiajacy.pl,  w zakładce „Aktualne”.

Uzyskanie dostępu do postępowań prowadzonych na platformie nie wymaga logowania.

Zamówienia publiczne

Ogłoszenie o zamówieniu

30-09-2010

Warszawa: Usługa doradztwa eksperckiego w zakresie przygotowania wymagań dla systemu wspierającego realizację zadań na podstawie przepisów o koordynacji w ramach projektu EESSI-PL oraz wsparcie Zamawiającego w procesie obsługi postępowania przetargowego
Numer ogłoszenia: 312946 - 2010; data zamieszczenia: 30.09.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi

Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Centrala Narodowego Funduszu Zdrowia , ul. Grójecka 186, 02-390 Warszawa, woj. mazowieckie, tel. 022 5726254, 5726256, faks 022 5726305.

  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nfz.gov.pl

I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Podmiot prawa publicznego.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Usługa doradztwa eksperckiego w zakresie przygotowania wymagań dla systemu wspierającego realizację zadań na podstawie przepisów o koordynacji w ramach projektu EESSI-PL oraz wsparcie Zamawiającego w procesie obsługi postępowania przetargowego.

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest usługa doradztwa w zakresie: 1) przygotowania architektury nowego systemu oraz wymagań w postaci Opisu przedmiotu zamówienia oraz Istotnych dla stron postanowień, które zostaną wprowadzone do treści zawieranej umowy na budowę, wdrożenie oraz konserwację systemu wspierającego procesy elektronicznej wymiany informacji dotyczących zabezpieczenia społecznego dla sektora ubezpieczeń zdrowotnych w Polsce stanowiące załączniki do Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia oraz 2) analizy pytań od Wykonawców, przygotowywania propozycji odpowiedzi i wsparcie merytoryczne w zakresie przygotowania zawartości dokumentów wymienionych w pkt 1) w postępowaniu przetargowym na budowę, wdrożenie oraz konserwację systemu wspierającego procesy elektronicznej wymiany informacji dotyczących zabezpieczenia społecznego dla sektora ubezpieczeń zdrowotnych w Polsce (EESSI-PL), który ogłosi Zamawiający. Przyszły system będzie wspierał procesy wymiany informacji poprzez przyjmowanie elektronicznych dokumentów - SED-ów (structured electronic documents), ich obieg, generowanie i wysyłanie. System ten będzie również wspierał procesy rozliczania kosztów świadczeń opieki zdrowotnej na podstawie przepisów o koordynacji. Dodatkowo budowa systemu powinna uwzględniać dwa współdziałające ze sobą za pomocą interfejsów moduły. Jeden z nich powinien zostać stworzony na potrzeby instytucji łącznikowej, którą jest Departament Współpracy Międzynarodowej (DWM) w Centrali Narodowego Funduszu Zdrowia (NFZ), a drugi na potrzeby instytucji właściwych, którymi są Oddziały Wojewódzkie (OW) NFZ. Procesy elektronicznej wymiany informacji polegają na: 1. przyjmowaniu SED-ów (structured electronic documents), obiegu SED-ów, generowaniu SED-ów i ich wysyłaniu, 2. rozliczaniu kosztów świadczeń opieki zdrowotnej na podstawie przepisów o koordynacji. Podstawami prawnymi dla budowy systemu są: 1. rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 883/2004 w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego, 2. rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 987/2009 dotyczące wykonywania rozporządzenia (WE) nr 883/2004, 3. decyzje Komisji Administracyjnej związane z wykonywaniem ww. rozporządzeń, 4. dokumentacja związana z projektem EESSI (dostępna dokumentacja sporządzona jest przede wszystkim w języku angielskim). System powinien zapewnić ponadto funkcjonalność odpowiadającą wymaganiom wynikającym z przepisów krajowych oraz regulacji wewnętrznych Funduszu w obszarze realizacji zadań Funduszu na podstawie przepisów o koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego..

II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.

II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72.26.60.00-7.

II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.

II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Okres w miesiącach: 4.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM

III.1) WADIUM

Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy.

III.2) ZALICZKI

  • Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie

III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW

  • III.3.2) Wiedza i doświadczenie

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą się, że wykonali (a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych uwzględniane są również wykonywane) w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, co najmniej 2 usługi konsultingu w zakresie projektowania architektury systemu rozproszonego, każda o wartości przekraczającej 200 tysięcy złotych brutto, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców oraz załączenia dokumentów potwierdzających, że usługi te zostały wykonane lub są wykonywane należycie

  • III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują co najmniej: 1. jedną osobą - kierownik projektu dla doradztwa - posiadający wykształcenie wyższe, znajomość metodyki PRINCE2 udokumentowaną certyfikatem PRINCE2 na poziomie Practitioner lub posiadający kwalifikacje w dziedzinie zarządzania projektami udokumentowane certyfikatem PMP (PMI) lub IPMA (na poziomie przynajmniej C) lub równoważnym oraz posiadający znajomość najlepszych praktyk utrzymywania systemów informatycznych potwierdzoną certyfikatem ITIL (Foundation Certificate in IT Service Management) lub równoważnym. Osoba ta musi legitymować się co najmniej 3-letnim doświadczeniem w zakresie zarządzania projektami w zakresie tworzenia nowych systemów informatycznych udokumentowanym opisem zrealizowanych projektów, które prowadziła jako ich kierownik. W opisie powinny się zawrzeć informacje o okresie trwania projektu, jego zakresie, wartości szacunkowej części dot. rozwoju oprogramowania i terminowości realizacji; 2. jedną osobą - Architekt - posiadający wykształcenie wyższe informatyczne oraz kwalifikacje w zakresie tworzenia architektur systemów informatycznych klasy Enterprise, potwierdzone certyfikatem TOGAF lub równoważnym. Osoba ta musi legitymować się co najmniej 5-letnim doświadczeniem w zakresie projektowania architektury systemów informatycznych udokumentowane opisem zrealizowanych projektów zawierających zadanie projektowania architektury systemów informatycznych. W opisie powinny się zawrzeć informacje o okresach realizacji wspomnianego zadania projektowania architektury w ramach projektu, wartości szacunkowej części projektu dot. rozwoju oprogramowania oraz technologiach, narzędziach i architekturach lub standardach budowy architektury wykorzystanych w realizacji wspomnianych zadań projektowych. 3. dwie osoby - Analitycy systemów. Osoby te muszą posiadać wykształcenie wyższe oraz co najmniej 3-letnie doświadczenie w zakresie analizy i projektowania rozproszonych systemów informatycznych udokumentowane wykazem projektów, w których brali udział w charakterze analityków zawierającym wartość szacunkową prac dot. rozwoju oprogramowania w tych projektach oraz opisy prac jakie wykonywali z wymienieniem narzędzi i systemów baz danych używanych do prac analitycznych lub będących przedmiotem analizy. Zamawiający wymaga, aby: - każda z wyżej wymienionych ról była pełniona przez inną osobę. Nie dopuszcza się łączenia i pełnienia więcej niż jednej roli przez tę samą osobę, - każda z osób wyżej wymienionych posiadała znajomość języka angielskiego na poziomie pozwalającym na pracę z dokumentacją projektową, w tym techniczną, przy czym przynajmniej jedna z osób musi posiadać znajomość języka angielskiego na poziomie C1, potwierdzoną Certyfikatem.

  • III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa

    Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku

    • O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy wykażą się posiadaniem środków finansowych lub zdolności kredytowej w wysokości nie mniejszej niż 100.000,00 zł

III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY

  • III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:

    • wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, dostaw lub usług w zakresie niezbędnym do wykazania spełniania warunku wiedzy i doświadczenia w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz załączeniem dokumentu potwierdzającego, że te dostawy lub usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie
    • wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
    • informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, w których wykonawca posiada rachunek, potwierdzającą wysokość posiadanych środków finansowych lub zdolność kredytową wykonawcy, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
  • Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu na zdolność finansową innych podmiotów, przedkłada informację banku lub spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, dotyczącą podmiotu, z którego zdolności finansowej korzysta na podstawie art. 26 ust. 2b ustawy, potwierdzającą wysokość posiadanych przez ten podmiot środków finansowych lub jego zdolność kredytową, wystawioną nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.

  • III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:

    • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
    • aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
  • III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych

    Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:

    III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:

    • nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert

III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie

SEKCJA IV: PROCEDURA

IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA

IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.

IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT

IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.

IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.

IV.3) ZMIANA UMOWY

Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: tak

Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian

1. Strony wyrażają zgodę na zmianę wynagrodzenia Wykonawcy, o którym mowa w § 5, w przypadku zmiany stawek podatku od towarów i usług (VAT). Zmiana wynagrodzenia będzie polegać na doliczeniu do ceny netto wynikającej ze złożonej przez Wykonawcę oferty zmienionej stawki podatku VAT od dnia obowiązywania zmiany stawki podatku. 2. W przypadku kiedy z powodu nadzwyczajnej zmiany stosunków spełnienie świadczenia byłoby połączone z nadmiernymi trudnościami albo groziłoby jednej ze stron rażącą stratą, czego strony nie przewidywały przy zawarciu umowy zmiana umowy będzie dopuszczalna w trybie art. 3571 ustawy Kodeks Cywilny.

IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE

IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: AZP-2611-32/10
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Narodowy Fundusz Zdrowia, ul. Grójecka 186, 02-390 Warszawa, pok. 1.14.

IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.10.2010 godzina 10:00, miejsce: Narodowy Fundusz Zdrowia, ul. Grójecka 186, 02-390 Warszawa, pok. 1.14.

IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).

IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie


źródło - Biuro Administracyjno-Gospodarcze
Dodany: 30.09.2010 r. Norbert Tyszka
Ostatnio zapisany: 4.11.2010 r. Magdalena Stawar
Wszystkie aktualności