Aktualności

Aktualności Centrali

Telefoniczna Informacja Pacjenta czynna całą dobę

Ważne!
17-09-2019

Przez 24 godziny, siedem dni w tygodniu konsultanci Telefonicznej Informacji Pacjenta podpowiadają, gdzie znajdziesz pomoc medyczną w razie choroby w nocy oraz dni wolne od pracy. Infolinia Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta oferuje również czat oraz rozmowy w języku migowym. Od września TIP działa całodobowo. Połączenie z numerem infolinii – 800 190 590 – w całej Polsce jest bezpłatne.

Telefoniczna Informacja Pacjenta (TIP) jest wspólnym przedsięwzięciem Narodowego Funduszu Zdrowia i Rzecznika Praw Pacjenta. Od 2 września funkcjonuje całą dobę, przez siedem dni w tygodniu. Dzwoniąc pod bezpłatny numer 800 190 590, dowiesz się:

  • gdzie najszybciej znajdziesz pomoc medyczną

  • jak otrzymać kartę EKUZ

  • o prawach, które przysługują osobie ubezpieczonej

  • jak zgłosić naruszenie praw pacjenta

  • jakich formalności dopełnić, aby skorzystać z leczenia uzdrowiskowego.

Dzięki profesjonalnej obsłudze każdy pacjent będzie mógł dodzwonić się na infolinię i sprawdzić, gdzie najszybciej otrzyma pomoc medyczną. Liczę, że infolinia będzie dużym wsparciem dla osób starszych, które nie zawsze mogą korzystać z internetu, poszukując na własną rękę informacji o terminie badania, czy wizyty u specjalisty – podkreślił Łukasz Szumowski, minister zdrowia.

Czy wiesz, że...

Ponad 33 tys. połączeń odebrali konsultanci TIP w ciągu ostatnich dwóch tygodni.

Jeden numer – wiele możliwości

Obok wydłużenia czasu pracy infolinii, NFZ wprowadził dodatkowe udogodnienia dla pacjentów, którzy chcą skontaktować się z TIP. Chodzi m.in. o możliwość zamówienia rozmowy z konsultantem, czat na stronie internetowej NFZ i obsługę w języku migowym. Dzięki nowym rozwiązaniom pacjenci w dogodnej dla siebie porze uzyskają ważne informacje dla swojego zdrowia.

Całodobowa infolinia to fundamentalna zmiana dla pacjentów. Teraz gdy, nawet w środku nocy, poczujemy się źle, chwytamy za telefon, dzwonimy na TIP i dowiadujemy się, gdzie znajdziemy pomoc zaznacza Adam Niedzielski, p.o. prezesa NFZ. Jednocześnie stawiamy na nowe możliwości komunikacji, m.in. uruchomiliśmy video chat z obsługą języka migowego. Tego oczekiwały od nas organizacje pacjenckie, z którymi współpracujemy – dodaje.

Czy wiesz, że...

Średni czas oczekiwania na połączenie to zaledwie 11 sek. Średnio jedna rozmowa trwa 4:55 min.

Profesjonalizm po drugiej stronie słuchawki

Telefoniczna Informacja Pacjenta funkcjonuje od 13 listopada 2018 roku. Początkowo połączenia odbierało kilkunastu pracowników Oddziałów NFZ. Teraz obsługą infolinii zajmuje się profesjonalna i doświadczona firma zewnętrzna wyłoniona w przetargu – Call Center Inter Galactica (CCIG) z Wrocławia.

­– Po intensywnych  przygotowaniach infolinia ruszyła zgodnie z planem. Liczba połączeń w pierwszych dniach była spora, dlatego uruchomiliśmy dodatkowe stanowiska, które pozwoliły obsłużyć ruch na satysfakcjonującym poziomie. Na bieżąco śledzimy wskaźniki, aby spełnić postawione nam wysokie wymagania. Jestem pewien, że współpraca z NFZ przyniesie wiele korzyści pacjentom – zapewnia Marcin Kapralski, prezes zarządu CCIG Group.

Czy wiesz, że...

60 konsultantów średnio obsługuje infolinię w ciągu doby.

Jak połączyć się z Telefoniczną Informacją Pacjenta?

  1. Zadzwoń pod bezpłatny numer  800 190 590
  2. Zgłosi się automatyczna sekretarka, która poprosi Cię o wybór tematu rozmowy
  3. Wybierając cyfrę 1 połączysz się z konsultantem, który podpowie Ci, m.in. gdzie najszybciej znajdziesz pomoc medyczną
  4. Wybierając cyfrę 2 połączysz się z biurem Rzecznika Praw Pacjenta (w godz. 8.00-18.00).

Wszystkie aktualności