Aktualności
Aktualności Oddziałów
Sala obsługi klientów małopolskiego NFZ ponownie wyróżniona w plebiscycie „Miejsce Przyjazne Rodzinom z Dziećmi”
-
Łatwiej jest odnieść sukces jeden raz. Trudniej go powtórzyć.
-
Sala obsługi klientów Małopolskiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia przy ul. Wadowickiej 8W w Krakowie ponownie została wyróżniona w plebiscycie „Miejsce Przyjazne Rodzinom z Dziećmi”, organizowanym przez Urząd Miasta Krakowa.
-
To kolejne potwierdzenie, że nie spoczywamy na laurach. Nasza sala spełnia najwyższe standardy obsługi rodzin, zapewniając im komfort, bezpieczeństwo i przyjazne warunki załatwiania spraw urzędowych.
Plebiscyt, realizowany w ramach kampanii „Kraków stawia na rodzinę” pod honorowym patronatem Prezydenta Miasta Krakowa, ma na celu promowanie miejsc dostosowanych do potrzeb rodzin z dziećmi w różnym wieku – zarówno pod względem architektonicznym, jak i organizacyjnym. Wyróżnienia przyznawane są instytucjom i firmom, które tworzą udogodnienia i sprzyjające warunki dla rodziców i dzieci.
NFZ przyjazny rodzinom i dzieciom
Z sali obsługi klientów małopolskiego NFZ każdego roku korzysta około 100 tysięcy osób. To przestrzeń, która łączy funkcjonalność z przyjazną atmosferą. Do dyspozycji klientów oddziału jest 10 stanowisk bezpośredniej obsługi (plus stanowisko ds. profilaktyki), duża poczekalnia z biletomatami, stanowiskiem komputerowym oraz systemem informowania o kolejności obsługi.
Sala jest w pełni przystosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Z myślą o najmłodszych powstał kącik zabaw dla dzieci oraz miejsce dla karmiących mam. W toalecie znajduje się przewijak i środki higieniczne dla niemowląt. Rodzice mogą skorzystać z bezpłatnego parkingu oraz możliwości podgrzania posiłku dla dziecka. Nad bezpieczeństwem najmłodszych czuwa koordynator SOK.
Profilaktyka i edukacja zdrowotna
Sala przy ul. Wadowickiej to nie tylko miejsce załatwiania spraw urzędowych. W specjalnym stanowisku profilaktyki i informacji o zdrowiu rodzice mogą uzyskać porady dotyczące zdrowego stylu życia, profilaktyki chorób i dostępnych programów zdrowotnych.
Na klientów czeka również kiosk profilaktyczny – samoobsługowe urządzenie, w którym każdy dorosły Małopolanin może bezpłatnie wykonać pomiary medyczne (takie jak waga, wzrost, BMI, ciśnienie, saturacja, skład ciała, siła uścisku dłoni) oraz uzyskać indywidualne zalecenia dotyczące profilaktyki zdrowotnej.
Godziny otwarcia stanowiska ds. profilaktyki i promocji zdrowia:
- poniedziałki: 8.30-12.30 i 13.00-17.30,
- od wtorku do piątku: 8.30-12.30 i 13.00-15.30.
Wizytę można zarezerwować przez stronę rejestracja.nfz-krakow.pl. Tylko w tym roku do końca września pomiary w kiosku zrobiło 3 138 osób. Duża cześć z nich wraca regularnie, żeby monitorować efekty podjętych wyzwań zdrowotnych.
Miejsce spotkań
W SOK regularnie obywają się spotkania z ekspertami różnych dziedzin. Stałymi gośćmi są eksperci z Okręgowej Izby Aptekarskiej, Krajowej Izby Fizjoterapeutów. Klienci mają okazję spotkać się z małopolskimi policjantami, pracownikami ZUS, KRUS. Cyklicznie organizowane są spotkania związane z promocją zdrowia i profilaktyki. Krakowskie Amazonki nie tylko dzielą się swoim doświadczeniem choroby nowotworowej i uczą samobadania piersi, ale zachęcają nasze klientki do regularnej profilaktyki raka piersi i szyjki macicy.
Docenione miejsce na mapie Krakowa
Kolejna edycja plebiscytu pokazuje, jak ważne jest, by miejsca, z których rodziny z dziećmi korzystają na co dzień, były dostosowane do ich potrzeb.
Sala obsługi klientów MOW NFZ jest przestrzenią nie tylko sprawnej obsługi, ale też wsparcia i edukacji. Chcemy, by rodzice czuli się tu komfortowo, a dzieci mogły bezpiecznie się bawić, gdy dorośli załatwiają swoje sprawy.
Małopolski NFZ konsekwentnie buduje wizerunek instytucji otwartej, empatycznej i nowoczesnej, odpowiadającej na potrzeby mieszkańców regionu.






