O NFZ
Ogłoszenia o pracę
Specjalista ds. BHP - Zespół Bezpieczeństwa Informacji i Ciągłości Działania w Podkarpackim Oddziale Wojewódzkim NFZ z siedzibą w Rzeszowie (0,5 etatu /umowa o pracę)
Praca w Funduszu to nauka, doświadczenie i satysfakcja z tworzenia wartości,
które mają realny wpływ na otaczającą nas rzeczywistość.
Jesteśmy organizacją publiczną, nadzorowaną przez Ministra Zdrowia. Zarządzamy i odpowiadamy
za środki finansowe przeznaczone na leczenie, pełnimy rolę płatnika publicznego, działamy na rzecz wszystkich Uprawnionych.
GŁÓWNE ZADANIA
- Realizacja obowiązków wynikających z przepisów dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym w szczególności przeprowadzanie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy w komórkach organizacyjnych
 - Udział w:
	
- przekazywaniu do użytkowania nowo budowanych lub przebudowywanych obiektów budowlanych albo ich części, w których przewiduje się pomieszczenia pracy mające wpływ na warunki pracy i bezpieczeństwo pracowników Oddziału,
 - dokonaniu analizy i oceny ryzyka zawodowego, które wiąże się z wykonywaną pracą dla stanowisk pracy w Oddziale,
 - ustalaniu okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy pracowników Funduszu, które nastąpiły w obszarze działania Oddziału oraz w opracowywaniu wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności wypadków i kontrola ich realizacji,
 - opracowywaniu planów modernizacji i rozwoju Oddziału oraz przedstawianie propozycji dotyczących uwzględnienia w tych planach rozwiązań techniczno-organizacyjnych zapewniających poprawę stanu bezpieczeństwa i higieny pracy,
 
 - Bieżące informowanie Dyrektora Oddziału o stwierdzonych zagrożeniach zawodowych, wraz z wnioskami zmierzającymi do usuwania tych zagrożeń,
 - Sporządzanie i przedstawianie Dyrektorowi Oddziału oraz Dyrektorowi Biura Bezpieczeństwa Informacji i Ciągłości Działania,co najmniej raz w roku, okresowych analiz dotyczących stanu bezpieczeństwa i higieny pracy w Oddziale, zawierających:
	
- propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy,
 - wnioski dotyczące zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy.
 
 - Przeprowadzanie instruktażu ogólnego w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy dla wszystkich osób rozpoczynających pracę w Oddziale, w tym również praktykę zawodową lub staż oraz nadzór nad obiegiem dokumentacji ze szkolenia,
 - Inicjowanie i rozwijanie różnych form popularyzacji problematyki bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ergonomii,
 - Prowadzenie lokalnych rejestrów dot. zagadnień BHP oraz kompletowanie i przechowywanie dokumentów związanych z prowadzeniem tych rejestrów,
 - Współpraca m.in z Wydziałem Spraw Pracowniczych w zakresie organizowania, przeprowadzenia i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz adaptacji zawodowej nowo zatrudnionych pracowników,
 - Przeprowadzenie instruktażu ogólnego w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy dla wszystkich osób rozpoczynających pracę w oddziale, w tym również pracowników podmiotów zewnętrznych realizujących zadania ciągłe w Oddziale oraz nadzór nad obiegiem dokumentacji ze szkolenia,
 - Organizowanie i przeprowadzanie okresowych szkoleń z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy wymaganych przepisami prawa dla wszystkich pracowników Oddziału po konsultacji z Wydziałem Spraw Pracowniczych w POW NFZ,
 - Prowadzenie postępowań w zakresie wypadków w drodze do lub z pracy,
 - Udział w procesie zarządzania odzieżą roboczą oraz środkami ochrony indywidualnej w zakresie ustalonym procedurą,
 - Uczestnictwo w konsultacjach w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy oraz w pracach komisji bezpieczeństwa i higieny pracy.
 
Dodatkowe zadania
- Udział w organizacji Samodzielnej Drużyny Ratownictwa Ogólnego działającej na terenie Podkarpackiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ z siedzibą w Rzeszowie,
 - Przygotowanie Podkarpackiego Oddziału Wojewódzkiego NFZ z siedzibą w Rzeszowie na zdarzenia z zakresu zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej w odniesieniu do zdrowia i życia pracowników (ewakuacja, udzielanie pierwszej pomocy),
 - Wykonywanie innych prac i czynności zleconych przez Dyrektora Oddziału / Kierownika ZBIiCD.
 
WYMAGANIA
WYMAGANIA KONIECZNE
- wyższe o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy lub wykształcenie wyższe oraz studia podyplomowe w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy,
 - roczny staż pracy w służbie bhp w przypadku posiadania wykształcenia wyższego i studiów podyplomowych, w przypadku wykształcenia wyższego o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy staż pracy nie jest wymagany,
 - aktualne szkolenie okresowe w dziedzinie bhp dla pracowników służby bhp.
 
WYMAGANIA DODATKOWE
- doświadczenie w pracy w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy,
 - aktualny certyfikat z ukończenia kursu kwalifikowanej Pierwszej pomocy lub szkolenie z zakresu udzielania pierwszej pomocy.
 
WYMAGANE DOKUMENTY
- CV w formie elektronicznej lub podpisane w formie papierowej,
 - Kwestionariusz osobowy w formie elektronicznej lub podpisany w formie papierowej,
 - Kopie dokumentów potwierdzających wykształcenie,
 - Kopie dokumentów potwierdzających lata pracy zawodowej z tytułu umowy o pracę, umowy zlecenie lub prowadzenia działalności gospodarczej (świadectwa pracy, zaświadczenia o trwającym zatrudnieniu),
 - Kopie innych dokumentów zgodnie z wymaganiami stanowiskowymi,
 - Oświadczenia i zgody zatwierdzone w formie elektronicznej lub podpisane w formie papierowej.
 
Skorzystaj z naszego poradnika, jeśli chcesz dowiedzieć się jak prawidłowo złożyć dokumenty
lub szukasz dodatkowych informacji dotyczących procesu rekrutacji.
Znajdziesz tam również klauzulę informacyjną oraz wzory wymaganych zgód i oświadczeń.
PRACOWNIKOM OFERUJEMY
- pracę w sprawnie zarządzanej organizacji zatrudniającej powyżej 5500 pracowników
 - stabilne zatrudnienie na umowę o pracę
 - możliwość pracy zdalnej okazjonalnej do 24 dni w roku
 - pracę w systemie hybrydowym
 - elastyczny czas pracy
 - nagrodę jubileuszową za staż pracy
 - dodatkowy urlop stażowy
 - profesjonalny system szkoleń
 - atrakcyjne wsparcie socjalne (zakładowy fundusz świadczeń socjalnych) m in.: o dofinansowanie do wypoczynku - „wczasy pod gruszą”
 - ubezpieczenie na życie na atrakcyjnych warunkach
 - inicjatywy dbające o zdrowie (#NaszeFirmoweZdrowie)
 - pakiet powitalny dla każdego nowozatrudnionego pracownika
 
W przypadku dodatkowych pytań, jesteśmy dla Ciebie dostępni pod nr telefonu: 17 86 04 217.
Kandydatki i Kandydatów prosimy o składanie dokumentów do 17.11.2025 r. : elektronicznie
– za pośrednictwem elektronicznego systemu rekrutacyjnego lub w formie papierowej w zamkniętych kopertach,
bezpośrednio w siedzibie Podkarpackiego Oddziału Wojewódzkiego Narodowego Funduszu Zdrowia (kancelaria czynna w godzinach 8.00 – 16.00)
lub przesłać na adres:
Podkarpacki Oddział Wojewódzki Narodowego Funduszu Zdrowia
ul. Zamkowa 8, 35 – 032 Rzeszów
z dopiskiem: oferta pracy Rzeszów/25/12
Informujemy, że zgodnie z ustawą z dnia 14 czerwca 2024 r. o ochronie sygnalistów, Narodowy Fundusz Zdrowia wdrożył „Procedurę zgłoszeń wewnętrznych”.
Sygnalista może dokonać zgłoszenia pisemnie z wykorzystaniem internetowego formularza zgłoszenia, dostępnego na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Narodowego Funduszu Zdrowia.
Wszystkie informacje są dostępne pod adresem: https://www.nfz.gov.pl/bip/sygnalisci/






