Dla Pacjenta

Na ratunek

Nocna i świąteczna opieka zdrowotna

Nocna i świąteczna opieka zdrowotna to świadczenia w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej udzielane od poniedziałku do piątku w godzinach od 18.00 do 8.00 dnia następnego oraz całodobowo w dni ustawowo wolne od pracy.

W razie nagłego zachorowania lub nagłego pogorszenia stanu zdrowia pacjent może udać się po pomoc do dowolnego punktu nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej, niezależnie od tego, gdzie mieszka, i do którego lekarza/pielęgniarki podstawowej opieki zdrowotnej (POZ) złożył swoją deklarację.

Dyżurujący lekarz udziela porad:

  • w warunkach ambulatoryjnych,
  • w domu pacjenta (w przypadkach medycznie uzasadnionych),
  • telefonicznie.

Z pomocy lekarza i pielęgniarki w nocy, w dni wolne i w święta można skorzystać w razie:

  • nagłego zachorowania;
  • nagłego pogorszenia stanu zdrowia, gdy nie ma objawów sugerujących bezpośrednie zagrożenie życia lub istotny uszczerbek zdrowia, a zastosowane środki domowe lub leki dostępne bez recepty nie przyniosły spodziewanej poprawy;
  • gdy zachodzi obawa, że oczekiwanie na otwarcie przychodni może znacząco niekorzystnie wpłynąć na stan zdrowia.

 

Nocna i świąteczna opieka zdrowotna w Oddziałach Wojewódzkich NFZ

Dolnośląski Oddział Wojewódzki NFZ
Kujawsko-Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
Lubelski Oddział Wojewódzki NFZ
Lubuski Oddział Wojewódzki NFZ
Łódzki Oddział Wojewódzki NFZ
Małopolski Oddział WojewódzkiNFZ
Mazowiecki Oddział Wojewódzki NFZ
Opolski Oddział Wojewódzki NFZ
Podkarpacki Oddział Wojewódzki NFZ
Podlaski Oddział Wojewódzki NFZ
Pomorski Oddział Wojewódzki NFZ
Śląski Oddział Wojewódzki NFZ
Świętokrzyski Oddział Wojewódzki NFZ
Warmińsko-Mazurski Oddział Wojewódzki NFZ
Wielkopolski Oddział Wojewódzki NFZ
Zachodniopomorski Oddział Wojewódzki NFZ

źródło - Biuro Komunikacji Społecznej

Aktualności dla Pacjenta

Przerwa techniczna na Telefonicznej Informacji Pacjenta

30.07.2021
W dniu 30.07.2021 r. od 22:00 do 31.07.2021 r. do 6:00 planowana jest przerwa techniczna na Telefonicznej Informacji Pacjenta

NFZ przypomina o możliwości korzystania przez dzieci z leczenia uzdrowiskowego

24.06.2021
W trosce o zdrowie dzieci przypominamy rodzicom i lekarzom ubezpieczenia zdrowotnego o możliwości uzdrowiskowego leczenia małych pacjentów.

Przerwa techniczna

17.06.2021
Informujemy, że w związku z zaplanowanymi pracami konserwacyjnymi systemów, w dniach od 18 czerwca 2021 r. godz.: 18:00 do 20 czerwca 2021 r. godz.: 20:00, mogą wystąpić utrudnienia w dostępie do systemów informatycznych Centrali NFZ.

TPK – Twoja pomoc medyczna w godzinach wieczornych, w weekendy i święta

25.05.2021
Narodowy Funduszu Zdrowia uruchomił Teleplatformę Pierwszego Kontaktu (TPK). Dzwoniąc pod bezpłatny numer – 800 137 200 – otrzymasz niezbędną pomoc medyczną poza godzinami pracy lekarzy rodzinnych, w weekendy oraz święta. Sprawdź szczegóły nowej usługi.

Rehabilitacja po COVID-19 – lista placówek

Ważne!
05.05.2021
Narodowy Fundusz Zdrowia przygotował kompleksowy program rehabilitacji po chorobie COVID-19, realizowany w trybie stacjonarnym i w leczeniu uzdrowiskowym. Znajdź najbliższą placówkę medyczną, która zajmuje się rehabilitacją pocovidową w Twoim regionie.

Zaszczep się w majówkę!

30.04.2021
Szczepienie przeciw COVID-19 to dobry plan na majówkę! W każdym województwie, od 1 do 3 maja, stanie specjalny punkt szczepień. Jeśli Twój rocznik ma już e-skierowanie, możesz bez rejestracji zaszczepić się jednodawkowym preparatem Johnson & Johnson.

NFZ wydłuża termin ważności EKUZ

28.04.2021
Od 28 kwietnia 2021 r. obowiązują nowe zasady w sprawie ważności karty EKUZ

Wznowienie realizacji zabiegów planowych

27.04.2021
W przypadku ograniczonej lub czasowo zawieszonej realizacji świadczeń wykonywanych planowo, Centrala Narodowego Funduszu Zdrowia zaleca wznowienie ich udzielania od 4 maja 2021 roku.
Zobacz szczegóły