Dla Świadczeniodawcy
Dobre praktyki zarządcze
W ramach projektu realizowanego przez Narodowy Fundusz Zdrowia wspólnie z Polską Federacją Szpitali przygotowywany jest Kodeks Dobrych Praktyk Zarządczych w Szpitalach.
Celem projektu jest stworzenie platformy wymiany wiedzy i doświadczeń oraz upowszechnienie tych z rozwiązań, które mogą być uznane za dobre praktyki zarządcze.
Dobra praktyka zarządcza to taka, która w szczególności:
- jest już stosowana w szpitalu;
- może przyczynić się do optymalizacji procesowej oraz poprawy jakości i dostępu do świadczeń opieki zdrowotnej;
- jest możliwe zastosowanie tej praktyki w innych podmiotach leczniczych: potencjalna uniwersalność praktyki;
- jest zgodna z prawem, etyką i dobrymi obyczajami;
- można wskazać na mierzalne i niemierzalne efekty praktyki.
Na obecnym etapie projektu przedstawiamy Państwu Zbiór dobrych praktyk zarządczych w szpitalach. Składa się on z części opisowej oraz Kart Dobrych Praktyk, w ramach których wyodrębniono praktyki w zakresie:
- Zarządzania ogólnego.
- Zarzadzania kadrami.
- Zarządzania IT.
- Zarządzania częścią medyczną.
- Zarządzania innowacjami.
Zbiór przykładów dobrych praktyk zarządczych w podmiotach leczniczych [PDF 1,24MB]
W ramach projektu przewidziana jest dalsza rozbudowa Kodeksu o kolejne praktyki – dlatego zachęcamy Państwa do zgłaszania tych z rozwiązań, które zostały w Państwa szpitalach wdrożone i które uznajecie za warte szerszego spopularyzowania.
Spis treści:
Zarządzanie ogólne:
1.1. Lean Management
1.2. Procesy Kadrowe
1.3. Standardy Antykorupcyjne
1.4. Kontakty Zewnętrzne
Kadry:
2.1. Listy Oczekujących
2.2. Szkolenia
2.3. Wsparcie Informatyczne
2.4. Rozliczanie Procedur
IT:
3.1. Zmiana
3.2. Bezpieczeństwo
3.3. Ciągłość
3.4. Outsourcing
3.5. Compliance Prawo
3.6. Sprzęt
3.7. Help Desk
3.8. Informacja
Medyczna:
4.1. Produkty Lecznicze
4.2. Wyroby Medyczne
4.3 Zarządzanie Oddziałem Szpitalnym
4.4 Zespół Szybkiego Reagowania
Innowacje:
5.1. Teleangiografia
5.2. Tele Nadzór
5.3. Tele Kształcenie
5.4. Szpitalne HTA